"

Jak vnímají podnikatelé franchising?

14. 04. 2019 Sdílej na Internetový časopis pro podnikání a franchising

Co vás napadne, když se řekne podnikání v franchisingu?

Chomová: 
Výborný prodejní kanál.

Petříček: 
Jasně definovaný a opakovatelný systém řízení a pravidel provozu.

Burián:
Podnikání na základě osvědčeného funkčního modelu.

Šimková:
Podnikatelská příležitost, rozvoj podnikání.  Mc’Donalds, Cross Café, Bageterie Boulevard

Trávníček: 
Podnikání  ve vyšlapaných kolejích, franchising umožňuje lidem pustit se do podnikání s výrazně nižším rizikem a s osvědčenými postupy, které nám mohou významně pomoci v rozjezdu, samozřejmě jako každé podnikání vyžaduje vysoké nasazení a štěstí.  

Existují ve vašem oboru nějaké konkurenční franchisingové koncepty? 

Petříček: 
Ve stravovacích konceptech určitě, v RAW rostlinné stravě jsme v ČR pravděpodobně jediní a ve světě jedni z prvních.

Trávníček: 
Hledal jsem dlouho, ale nenašel, nejbližší koncept našemu oboru je firma vyrábějící dveře.

Šimková:
 Nejsem si vědoma žádné franchisingové konkurence, která by nabízela přesně to co dělá Doučování Doma.

Burián:
v oborou v kterém podnikáme, pokud tento typ podnikání lze zařadit do finančnictví a realit je mnoho franchisingových konceptů. Jejich úspěšnost vnímám v nastaveném obchodním modelu a jasné identifikaci firmy jak z hlediska očekávaných služeb tak i jistá záruka známé značky.  

Chomová: 
Ano jsou, jsou úspěšné a mají desítky poboček. Převážně sami nátěrové hmoty vyrábějí a pokud mají i velkoobchod a vedou i nejprodávanější produkty své konkurence, snaží se zvýhodňovat vlastní produkci. 


Co je podle vás nejdůležitější pro úspěch ve franchisingu? 

Petříček: 
Smysluplná myšlenka, dostatek nadšení a dostatek vstupního kapitálu. 

Chomová:
Dle mého názoru to bude promyšlenost, důslednost, pečlivost a určitě trpělivost.

Burián:
Fungující koncept franchizového obchodu nebo služeb je potřeba zvolit na základě analýzy trhu (zda je to poptáváné, trendy nebo jen modní vlna atp.) také  s ohledem na místo a typ podnikaní. Tedy najít si svoje místo na trhu ve vztahu k možné poptávce a nákladech spojených s podnikáním v případě kamenné prodejny (výhled možného úspěchu a zisku).

Šimková: 
Kvalitně zpracovaný manuál, aktivní marketing a promotion značky, pravidelná setkání, školení a udržování dobrých vztahů s franchisanty.

Trávníček: 
Především poctivá práce, upřímné jednání, houževnatost a taky trochu štěstěny


Jaké další informace o franchisingu by se vám hodily? 

Šimková:
Zajímaly by mě zkušenosti franchisorů i franchisantů z praxe, jejich tipy..

Trávníček: 
Je jich ještě hodně moc, protože jsme na začátku procesu přípravy, proto jsme se rozhodli navštěvovat školu franchisingu .

Pomohlo by vám, kdyby existoval prostor, kde se dozvíte vše od první myšlenky až po úspěšnou realizaci? 

Chomová:
Určitě ano, ale aktuálně navštěvuji školu faranchisingu, myslím, že jsem právě na správném místě. Alespoň absolvovaná část byla pro mne rozhodně přínosem. 

Šimková:
Rozhodně ano. Na internetu jsou dostupné spíše obecné, a ne zcela ucelené informace, pro laika je tedy téměř nemožné najít vše potřebné. I když rozumím tomu, že je to možná „naschvál“ ve smyslu, že ne všechny informace jsou určené pro každého.

Trávníček:
Ano, informace se získávají poměrně složitě a jsou dost kusé, neucelené

Petříček:
Sdílení funkčních zrealizovaných myšlenek (nejen franchisových) je vždy pozitivní.

Burián:
Zcela jistě ano. 


ODPOVÍDALI: 

Ing. Michaela Šimková

Šimková
Doučování Doma s.r.o. 

Www.doucovanidoma.cz

Společnost se zabývá  soukromým vzděláváním školních předmětů a cizích jazyků. Organizuje individuální výuku a doučování.

Jejich konkurenční výhodou je: 
Individualita – všechny lekce přizpůsobují požadavkům klienta, ať se jedná o místo, den a čas výuky, náplň lekce, délka lekce, apod. + Komplexnost – zařídí doučování všech běžných školních předmětů s kvalitními lektory. + Jistota – všichni lektoři jsou prověřeni přijímacím pohovorem a ví tedy s jistotou, že danému předmětu rozumí.


Mariana Chomová
jednatelka 

Mariana Chomová

Nejlevnější Barvy.CZ s.r.o. 
www.Nejlevnejsi-Barvy-Laky.cz 

Společnost se zabývá prodejem nátěrových hmot a souvisejících produktů.

Jejich konkurenční výhodou je:
Nátěrové hmoty nevyrábí a nejsou tak nuceni za každou cenu prosazovat právě jejich prodej. Jsou inovativní a prozákaznicky orientováni a po dobu existence již získali důvěru mnoha zákazníků. 


Stanislav Petříček 


www.bistrawveg.cz

Firma se specializuje na rostlinnou stravu, zejména v rámci projektu bistRAWveg.

Jejich konkurenční výhodou je:
Chuť, talent a tvoření lahodných receptů.

Roman Trávníček 
www.sulko.cz

Tradiční dlouholetý výrobce plastových a hliníkových oken. 

Jejich konkurenční výhodou je:

Pracují výhradně s profily spol. Rehau, které jim umožňuje se odlišovat od konkurence- např. kompozitními profily, nebo speciálním systémem oken s rekuperačním větráním, dále kladou důraz na vysokou kvalitu a užitnou hodnotu  oken, vždy jsou na špici v inovacích a věří že to jin přináší stále nové, náročné zákazníky

Ivo Burián

Ivo Burián
TB development&investment s.r.o.

http://www.tbdevelopment.cz/

Společnost podniká v oboru investic do nemovitostí, reklamě a obchodování na burze prostřednictvím autonomních softwarů
 
Jejich konkurenční výhodou je: 
osobní kontakt a přátelský přístup, dále široký rozsah možností z hlediska zhodnocení finančních prostředků a zajímavé portfolio výhodnějších služeb pro členy klubu.
 


Jinde na Internetový časopis pro podnikání a franchising


HLAVNÍ PARTNEŘI